BRABUS S V12 S Biturbo

By | September 5, 2017

BRABUS S V12 S Biturbo

BRABUS oslaví na autosalonu v Ženevě debut nejrychlejšího a nejvýkonnějšího luxusního sedanu na světě, který je založen na patformě nového Mercedesu S 600 a je poháněn dvanáctiválcem BRABUS S V12 S Biturbo s výkonem 730 koní (537 kW) a maximálním točivým momentem 1.320 Nm.

Speciální kliková hřídel v kombinaci s většími kovanými písty umožňuje delší zdvih. Výsledkem je zvýšení zdvihového objemu z původních 5.5l na současných 6.3l. Sací a výfukové kanálky obou hlav byly optimalizovány tak, aby vylepšily průběh míchání směsi. specialisté BRABUSu dále vybavili motor většími turbodmychadly, ještě výkonnějším intercoolerem a výfukovým potrubím z ušlechtilé oceli se čtyřmi koncovkami výfuku a kovovým katalyzátorem. Přeprogramovaná elektronika motoru zabezpečuje bezchybnou spolupráci všech nových komponentů včetně nového zábavního systému.

Díky všem úpravám dosahuje motor fantastických údajů: 730 koní (537 kW) při 5.100 otáčkách, kroutící moment vrcholí na 1.320 Nm při 2.100 ot./min. Ve voze je však kroutící moment elektronicky omezen na maximálních 1.100 Nm. S těmito mimořádnými hodnotami se z BRABUSu S V12 S Biturbo stává nejrychlejší luxusní sedan. Na stovce je z nuly během 4 sekund, na dvoustovce po necelých 12-ti sekundách a elektronicky omezená maximální rychlost je nastavena na 340 km/h.

Sílu přenáší na zadní kola upravená pětirychlostní automatická převodovka. Jako volitelný nabízí BRABUS upravený diferenciál se zvýšenou svorností. Všechny komponenty jsou BRABUSem plněny osvědčenými oleji ARAL odpovídající kvality.

Při vývoji předního spoileru využili designéři BRABUSu služeb aerodynamického tunelu. Díky všem výsledkům dokázali přetvořit spoiler tak, aby redukoval přítlak na přední nápravě. Obrovský přední otvor v nárazníku vylepšuje chlazení motoru a předních brzd. Proudění vzduchu podél vozu optimalizují boční prahy, které obsahují integrované osvětlení nástupní plochy. Odtrhová hrana víka kufru a spoiler pod zadní nárazník s výřezy pro sportovní výfuk BRABUS završují kompletní aerodynamickou úpravu.

Celý projekt může být postaven na 20″ nebo 21″ kolech. Největší varianta zahrnuje vícedílné leštěné disky VI o rozměru 9Jx21 vpředu a 10,5Jx21 vzadu. Rozsáhlé testování prokázalo, že ideální volbou je kombinace disků s pneumatikami Prielli či Yokohama 255/30 ZR 21 vpředu a 285/30 ZR 21 vzadu. Velká kola také vytváří nezbytný prostor pro istalaci výkonného brzdového systému BRABUS s 12-pístkovými třmeny a větranými kotouči 380×36 mm vpředu a dále 6-pískovými třmeny a disky 355×28 mm na zadní nápravě.