BRABUS S V12 S Biturbo

BRABUS S V12 S Biturbo

BRABUS oslaví na autosalonu v Ženevě debut nejrychlejšího a nejvýkonnějšího luxusního sedanu na světě, který je založen na patformě nového Mercedesu S 600 a je poháněn dvanáctiválcem BRABUS S V12 S Biturbo s výkonem 730 koní (537 kW) a maximálním točivým momentem 1.320 Nm.

Speciální kliková hřídel v kombinaci s většími kovanými písty umožňuje delší zdvih. Výsledkem je zvýšení zdvihového objemu z původních 5.5l na současných 6.3l. Sací a výfukové kanálky obou hlav byly optimalizovány tak, aby vylepšily průběh míchání směsi. specialisté BRABUSu dále vybavili motor většími turbodmychadly, ještě výkonnějším intercoolerem a výfukovým potrubím z ušlechtilé oceli se čtyřmi koncovkami výfuku a kovovým katalyzátorem. Přeprogramovaná elektronika motoru zabezpečuje bezchybnou spolupráci všech nových komponentů včetně nového zábavního systému.

Díky všem úpravám dosahuje motor fantastických údajů: 730 koní (537 kW) při 5.100 otáčkách, kroutící moment vrcholí na 1.320 Nm při 2.100 ot./min. Ve voze je však kroutící moment elektronicky omezen na maximálních 1.100 Nm. S těmito mimořádnými hodnotami se z BRABUSu S V12 S Biturbo stává nejrychlejší luxusní sedan. Na stovce je z nuly během 4 sekund, na dvoustovce po necelých 12-ti sekundách a elektronicky omezená maximální rychlost je nastavena na 340 km/h.

Sílu přenáší na zadní kola upravená pětirychlostní automatická převodovka. Jako volitelný nabízí BRABUS upravený diferenciál se zvýšenou svorností. Všechny komponenty jsou BRABUSem plněny osvědčenými oleji ARAL odpovídající kvality.

Při vývoji předního spoileru využili designéři BRABUSu služeb aerodynamického tunelu. Díky všem výsledkům dokázali přetvořit spoiler tak, aby redukoval přítlak na přední nápravě. Obrovský přední otvor v nárazníku vylepšuje chlazení motoru a předních brzd. Proudění vzduchu podél vozu optimalizují boční prahy, které obsahují integrované osvětlení nástupní plochy. Odtrhová hrana víka kufru a spoiler pod zadní nárazník s výřezy pro sportovní výfuk BRABUS završují kompletní aerodynamickou úpravu.

Celý projekt může být postaven na 20″ nebo 21″ kolech. Největší varianta zahrnuje vícedílné leštěné disky VI o rozměru 9Jx21 vpředu a 10,5Jx21 vzadu. Rozsáhlé testování prokázalo, že ideální volbou je kombinace disků s pneumatikami Prielli či Yokohama 255/30 ZR 21 vpředu a 285/30 ZR 21 vzadu. Velká kola také vytváří nezbytný prostor pro istalaci výkonného brzdového systému BRABUS s 12-pístkovými třmeny a větranými kotouči 380×36 mm vpředu a dále 6-pískovými třmeny a disky 355×28 mm na zadní nápravě.

FreeStream T1

FreeStream T1

Dva inženýři, kteří byli součástí elitního týmu pracujíícho na vývoji McLarenu F1, založili ve své branži novou firmu, jejímž prvním projektem je agilní sporťák s poměrem výkon/váha vyšším, než jedna. Projekt pojmenovali České Casino Online FreeStream T1.

Po roce navrhování a vývoje by chtěli Ben Scott-Geddes a Graham Halstead oficiálně představit své dílo koncem tohoto roku. Zájemcům slibují nevšední prožitky podobné pocitům pilotů Formule 1, se kterou má FreeStream lecos společného. Zájem zatím vyjádřil půltucet zákázníků, kteří se zařadí do exkluzivního klubu, rozrůstajícího se o maximálně 25 nových členů ročně.

FreeStream T1 není pouze unikátním supersportem. Při stavbě byly důkladně promyšleny všechny bezpečnostní prvky a také týdny strávené v aerodynamickém tunelu přinesly svoje ovoce. Výsledkem je extrémně stabilní aerodynamická platforma doplňující muší váhu vozu 465 kg a kompaktní přenos síly, který doručuje 480 koní (353 kW) z osmiválcového motoru o objemu 2.4 litrů. Pasažéři si mohou vyzkoušet zrychlení z nuly na sto během 2,5 vteřiny, extrémní brzdný účinek, případně jízdu v zatáčce při přetížění až 3G.

Ultralehká karoserie zhotovená z uhlíkových vláken je položena na pevném rámu. Celý vůz je pak postaven jako jedna velká stavebnice, takže se při případné nehodě může opravit pouze zničená část.

Další detaily budou oznámeny až těsně před odhalením vozu. Výrobci sice utajují všechny informace, připravili však internetovou prezentaci www.freestreamcars.com, na které můžete sledovat aktuality.

IMSA Gallardo GTV

IMSA Gallardo GTV

Ačkoliv se to na první pohled nezdá, je Lamborghini Gallardo komplexním vozem určeným pro každodenní použití. Úpravce IMSA z něj však udělal něco více, než jen sporťák – úpravou agregátu 5.0 V10 z něj vymáčknul přes 600 koní (441 kW).

Všechny práce spojené s úpravou motoru a následnou kontrolu kvality provádí stroj vybavený špičkovými technologiemi, které jsou k vidění také při ladění vozů Formule 1. Pokud by snad měl zákazník pochybnosti ohledně použitých postupů, může všechny práce na jeho voze sledovat “on-line” prostřednictvím kamer, jež jsou nainstalovány v dílnách IMSA.

Kromě motoru si technici IMSA pohráli i s aerodynamikou a vzhledovými úpravami. Přítlak na přední nápravě vylepšuje spoiler z karbonových vláken, v zadní části se objevilo elegantní přítlačné křídlo. IMSA Gallardo GTV se vozí na 20″ hliníkových kolech, pod kterými se ukrývají 8-pístkové brzdové třmeny vpředu a 6-pístkové vzadu. Podle přání zákazníka je úpravce schopen vybavit vůz nastavitelným sportovním podvozkem.

Decentní úpravy jsou připraveny i pro interiér. Kromě hliníkových doplňků může zájemce zvolit kožené či alcantrové čalounění v barvách dle vlastního výběru.

Ferrari 612 Scaglietti od NOVITECu

 

Ferrari 612 Scaglietti od NOVITECu

Technici z italské firmy Novitec Rosso se nezastaví před ničím. Jen co si uvědomí, že jim výkon 540 koní ve dvanáctiválcovém motoru F612 Scaglietti není dost dobrý, okamžitě začínají pracovat na vylepšení.

Výkon se jim podařilo zvýšit pomocí změn v elektronice motoru a také díky novému výfukovému potrubí z nerez oceli se čtyřmi koncovkami o průměru 90 mm. Před úpravou provedou technici test výkonu, aby si mohl zákazník po úpravě překontrolovat výsledek – 555 koní (408 kW) při 7.250 otáčkách, maximální točivý moment 599 Nm při 5.300 otáčkách.

Stranou nezústalo ani brzdné ústrojí. Za příplatek Vám můžou v Novitecu namontovat systém NCCB(NOVITEC Composit Ceramic Brake), obsahující 8-pístkové třmeny a keramické disky 380 mm vpředu, 4-pístkové třmeny s keramickými disky 380 mm vzadu. Speciální stavitelný podvozek z ušlechtilé oceli s dvojitým vinutím disponuje nerezovými tlumiči s možností odděleného nastavení tuhosti (stlačení tlumiče) a rychlosti vytažení pístu.

Úpravami od Novitecu je možno dosáhnout snížení celkové váhy vozu o 20,5 kg oproti sériovému modelu. To je dosažitelné pouze v kombinaci s 19-palcovými disky NF2. Když už jsme u disků NF2,úpravce doporučuje pro přední nápravu 9,0J x 19 ET 28, pro zadní nápravu 12,5J x 20 ET 46. Ráfky je na přání zákazníka možné upravit do chromového vzhledu.

NOVITEC se kupodivu nepustil do vývoje nových aerodynamických prvků, jakými jsou spoilery či křídla. Pro vzhledové úpravy jsou určeny pouze tmavé zadní lampy a černé boční blinkry.

V interiéru si můžete dopřát hliníkové pedály a opěrku nohy jak u vozů s manuálním řazením, tak také řazením ve stylu F1. K dispozici je několik barevných vzorů kůže, speciální barvy jsou dostupné za patřičnou přirážku. Kdo se nespokojí s koženým interiérem, může sáhnout po interiéru obloženém alcantrou.

Abt Q7

Je to více, než pouhý následník legendárního Quattra: Audi Q7 je perfektním vozem pro každou příležitost, je určen stejně tak pro zdolávání terénů, jako pro pohodlné cestování na dlouhých tratích. Svou vizáží předkládá dokonalý základ pro tuningové aktivity.

Abt Sportsline se zaměřili na změnu vzhledu a techniky, aniž by změnili původní charakteristické rysy. Už na první pohled působí Abt Q7 svalnatěji, než jeho sériový protějšek, čehož úpravce dosáhnul díky nástavcům na nárazníky. Zadní křídlo již pouze uceluje harmonický vzhled. Díky kontrastně zabarvenému přednímu spoileru, elegantnímu zadnímu spoileru a bočním prahům působí Abt Q7 jako naprosto exkluzivní cruiser.

Sportovní dojem je zvýrazněn dvojitými koncovkami výfuku o průměru 84 mm na obou stranách vozu. Disky typu AR s diamantovým povrchem jsou k dispozici ve velikostech 20 nebo 22 palců v kombinaci s pneumatikami Conti CrossContact 275/45 R20 či 295/30 R22. Další volbou mohou být také 22-palcové disky SP.

AC Schnitzer ACS6 Sport

Po projektu na BMW M5 (ACS5 Sport) se pustili inženýři AC Schnitzer do prací na dalším ostrém “Bavoráku”, tentokráte s označením ACS6 Sport, postaveném na platformě BMW M6.

ACS6 Sport je vybaven, stejně jako předchozí projekt ACS5 Sport, podobným aerodynamickým kitem. Ten se skládá z předních karbonových “ploutví”, které mohou být na přání spojeny s předním spoilerem pomocí hliníkových vzpěr. Prostor mezi ploutvemi je doplněn chromovou mřížkou, která propůjčuje M-šestce retro vzhled a současně propouští dostatečné množství vzduchu do desetiválcového agregátu.

Zadní část je doplněna jednodílným spoilerem a karbonovým difuzorem. Kombinace jednotlivých aerodynamických dílů pomáhá zabezečit zvýšení přítlaku a v důsledku toho také znatelně lepší stabilitu ACS6 Sport.

Aby poskytli M-šestce silnější zvuk a současně optimalizovali odvod spalin, vyvinuli inženýři AC Schnitzer kompletní nerez tlumič výfuku Sports Trim a přizpůsobili ho konkrétním potřebám vozu.

Dalším úkolem bylo vylepšení jízdních vlastností. Díky sadě sportovních pružin, jež snižují světlou výšku přibližně o 25 mm a tím také snižují těžiště, je nyní možné bezpečně projíždět zatáčky vyšší rychlostí. Tomu dopomáhá i speciální kit zabezpečující vyšší pevnost karoserie.

AC Schnitzer posadil svůj projekt na závodní hliníková kola různých velikostí a vzhledů. Jednodílné disky, Type III a Type IV, jsou dostupné v rozměrech 8,5J X 19″ a 9,5J x 19″. Ještě exkluzivnější jsou zvádoní kola Type III a Type IV, které byly testovány ve velikostech 19″, 20″ až do 9,0J či 10,0J x 21″.

Maximálním požitkem jsou nová kola Forged Wheel s částečně leštěným a lakovaným povrchem, jež dokazují to, co se zdá v zásadě protikladné – kombinují nízkou váhu s velkou šířkou a průměrem disku. Forged Wheel jsou k dispozici o rozměrech 9,0J x 20″ a 10,0J x 20″, AC Schnitzer doporučuje jejich použití společně s pneumatikami 245/35 vpředu a 285/30 vzadu. Váha jednoho zadního kola je přibližně 10 kg, zadního necelých 11 kg.

Karbonový interiér je dostupný také v titanovém provedení “Exclusive”, společně s tříramenným sportovním volantem s airbagem, koberečky z veluru, tradičními hliníkovými pedály a opěrkou nohy, či madlem ruční brzdy.